ВелоПариж

 

DSC_0650
Париж безумовно одне з найбільш велосипедизованих міст Франції. Було би дуже дивно, якщо б при статусі столиці, туристичного центру та головного міста закоханих тут не було умов для велосипедистів. На щастя, умови є,  вони достатньо широкі та оптимістичні як для туристів, так і для місцевих жителів, які використовують велосипед як звичайний спосіб пересування, тобто громадський транспорт. Відвідини Парижу, особливо після тритижневої веломандрівки Францією, сформували певне враження, мушу зізнатися, досить непогане. Про нього та особливості велосипедного життя Парижу і піде мова у цьому матеріалі.

Париж може похвалитися великою і розгалуженою велоінфраструктурою. Містом прокладено 370 км велодоріжок чи розмітки. Основу складають велосмуги, зазвичай вони являють собою розмітку по правому боці дороги у кожному напрямку і велосипедист рухається разом з автомобілями, при цьому автомобілістам не дозволено заїжджати за лінію на велосмугу.
DSCF9094
Часто можна зустріти змішану велосмугу з громадським транспортом, зазвичай така лінія відокремлена від основної дороги і по ній мають право рухатися лише автобуси та велосипеди (варто зауважити, що такого роду дорога дуже безпечна та зручна, не заважають ні автомобілі, ні пішоходи). Більшість дороги вздовж Сени є якраз змішано, що дуже зручно для туристичної прогулянки. Що цікаво, розмітка на дорогах тут є скрізь, навіть у місцях, де дорога є вузькою і за українських реалій зустрілася б з вопінням чиновників про відсутність місця.
DSCF9175
Багато в Парижі також велодоріжок, більшість з них, принаймні мені інші мало зустрічалися, відокремлені від пішохідної зони деревами, газонами або стовпчиками. Однак пішоходи, а можливо незвиклі гості столиці, все одно вмудряються ходити ними, заважаючи руху велосипедиста. Попри це, такі доріжки є зручними та корисними.
DSCF9177
DSCF9055
Серйозно допомагає та полегшує рух велосипедом по місту численна система велосипедної навігації: мапи, дорожні знаки, світлофори, які тут є скрізь на рівні з автомобільними, а також розмітка.
DSCF9059-horz
Дуже приємно вразила спеціальна велосипедна розмітка не переході поміж звичною пішохідною зеброю та лінією зупинки автомобіля.
DSCF9056
Скрізь є велопарковки, або ж металеві парканчики, які відгороджують дорогу від тротуарів, і виконують функцію парковки велосипеда, якого до них можна причепити велозамком.
DSCF9200
DSCF9172Надзвичайною, і дуже популярною річчю в Парижі є система громадського велосипедного транспорту Velib.

DSCF9171
Це такі собі велосипеди напрокат, парковки з якими розміщено в усіх кварталах міста. Загалом у місті та пригороді таких велосипедів близько 20 тисяч та 1 800 автономних пунктів прокату. Система працює дуже просто, платиш та береш ровера в одному місці, залишаєш його в точці прибуття на такій же спеціальній паркові. Вартість такого щастя 1.70 євро за день, або ж 8 євро на тиждень, плюс потрібно придбати картку за 5 Євро. Це можна зробити в касі метро (там, де вони є), а потім активувати її у терміналі однієї зі станцій прокату. Крім того потрібно оплачувати за тривалість проїзду,  так, перші 30 хвилин – безкоштовні, наступні півгодини – 1 євро, подальші – 2, і всі інші – 4. Система не розраховано на довгий прокат і це її єдиний суттєвий недолік.
DSCF8592
DSCF9204
Ці примітні специфічні велосипедики кишать містом, немов мурахи у мурашнику і є дуже зручним та альтернативним засобом пересування містом. Однак, якщо ви приїхали в Париж не для того, щоб крутити педалі, за вас це може робити спеціально навчена людина. Всю центральну частину Парижа заполонили велорікши – триколісні велотаксі.
DSC_0529
Не знаю, які у них тарифи, але такий спосіб пересування комусь може видатися цікавим, все ж на свіжому повітрі, не поспішаючи можна розглядати місцеві пам’ятки. Це щось на кшталт кінної карети, тільки бюджетна її версія.
DSC_0539
DSC_0538
DSC_0536
Зрозуміло, що найкраще пересуватися Парижем з такою щедрою велоінфраструктурою власним велосипедом. Ми хоч і не місцеві, але робили саме так.
DSCF9061
Спостерігаючи за місцевими, з’ясував для себе, що використання дорогих велосипедів тут не вітається, як і гірських. Усі рухають на простих, стареньких дорожних роверах.
DSCF9176
DSCF9084
DSCF9242
Воно і правильно, адже там, де є велосипеди, є і грабіжники. Не один раз доводилося стикатися з картиною відсутності коліс, сидінь та інших деталей велосипеда, навіть за умови гарного велозамка.
DSCF9170
DSCF9173
DSCF8502
Хоча, кажуть, що часто сидіння знімають самі власники, задля того, щоб його не поцупили грабіжники.
DSCF9181
DSCF9198
А хто не знімає, певно сподіваються на вдачу та велополіцейських, які у Парижі теж є. (це теж одна з ознак розуміння місцевої влади повноправності велосипеда як засобу пересування на ряду з автівками, і який має свої вагомі переваги, наприклад, проїжджати у тих місцях, де машині зась).
DSCF9236
Попри те, що Париж далеко на рівнинне місто, і велосипедисту доведеться добре попихтіти, добираючись, до прикладу, на Монмартр (де теж є розмітка на всіх вулицях включно до найвищої точки міста), цей вид транспорту тут надзвичайно популярний, а за статистикою, кількість велосипедистів на дорогах з кожним роком зростає, а велоінфраструктура розширюється та вдосконалюється. І варто зауважити, що ще не так давно у Парижі, та й всій Франції, велосипед був непопулярним транспортом, атрибутом бідних, зовсім як в Україні, і ніхто не вірив, що прокладення велодоріжок та розмітки може змінити цю вкоренілу ситуацію. На щастя, вони помилялися, продумана розумна робота завжди дає своє плоди. Будемо сподіватися, що в Києві теж почнуть робити велоінфраструктру з розумом і бажання принести комфорт велосипедистам та туристам, а не на відчіпного, як це робилося у абсолютній більшості наявних реалізованих ініціатив.
DSCF9241

You may also like...

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>